נפגע כשרכב על אופניים בחו"ל, והוציא מהביטוח עשרות אלפי ש"ח

נדב דוד No Comments on נפגע כשרכב על אופניים בחו"ל, והוציא מהביטוח עשרות אלפי ש"ח

זוג גיסים יצאו לטיול באירופה, אחד מהם פגע ברעהו בעת שרכבו על אופניים ופצע אותו. באמצעות ביטוח צד ג' שנכלל בביטוח הנסיעות לחו"ל שרכש הפוגע קיבל הנפגע פיצוי בסך של 145,000 ש"ח | הסיפור המלא

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מהלך משפטי מבריק הוביל לתוצאה מפתיעה בעולם הביטוח: זוג גיסים שיצאו לטיול משותף באירופה סיימו אותו בתחושה קשה. במהלך מסע אופניים בהרים הנישאים של אוסטריה אירעה תאונה מצערת ואחד מהם נכנס ברעהו בעוצמה רבה, מה שהוביל להתהפכות האופניים ופציעתו באורח בינוני.

הכל החל לפני חודשים ארוכים. משה ואליהו, שני גיסים תושבי אלעד, קיבלו החלטה משותפת לצאת לשבוע של חופשה באחת ממדינות אירופה כדי להתאוורר משגרת החיים ולשוב בכוחות רעננים. אך משמיים כיוונו אחרת את השתלשלות העניינים. לאחר יומיים רגועים ושלווים יצאו הצמד למסע רכוב על רכס הרים בסמוך לעיירה בה שהו. השניים רכבו אחד אחרי השני ועמדו כבר לקראת סיום.

בירידה התלולה המסמלת את סיומו של המסלול, האט אליהו מעט כאשר גיסו משה אינו מבחין ונותר באותה מהירות. התוצאה הייתה בלתי נמנעת, האופניים של משה נכנסו בעוצמה רבה באופניים של אליהו והוא הוטח קדימה על האדמה כשהוא סובל מכאבים ושברים.

את הטיול הם סיימו בבית החולים המקומי ועד מהרה, ברגע שהתאפשר הדבר מההיבט הרפואי, העבירו את אליהו להמשך טיפול ושיקום בישראל. את עלויות הטיפול באליהו כיסתה כמובן פוליסת ביטוח הנסיעות שהשניים רכשו ערב הטיסה אך הפיצויים והתשלום על עגמת הנפש לא היו כלולים בפוליסה.

את גיסו לא חפץ אליהו לתבוע וכך מצא את עצמו ללא שום גורם רשמי ממנו יכל לדרוש פיצויים מקיפים על כלל הנזקים העתידיים ועגמת הנפש, כפי שניתן לעשות במקרה של פציעה בתוך אתר העומד תחת אחריות של חברה מסודרת או בתחום שיפוטה של מועצה ורשות מקומית, ככל וניתן להוכיח כי הן התרשלו במשימתם.

אך כאן אירעה התפנית: דרך מכר משותף יצא להם לשוחח עם עו"ד נתנאל רוט, העוסק בתחום זה של דיני נזיקין ורשלנות, והוא ביקש להתעמק בנידון ובחר לעבור על פרטי פוליסת הביטוח של משה. עו"ד רוט זיהה כי בפוליסת ביטוח הנסיעות כלול אף ביטוח צד ג', שמשמעותו היא שחברת הביטוח תפצה כל אדם שנפגע מהמבוטח. בעצם, המקרה הקלאסי שלפנינו, משה המבוטח בצד ג' פגע באליהו וכעת יכול אליהו לתבוע את חברת הביטוח של משה ולדרוש ממנה את הפיצוי.

נקדים את המאוחר ונאמר כי בסופו של תהליך אכן יצא הדבר אל הפועל ומשה קיבל לא פחות מ-145,000 ש"ח דמי פיצוי מחברת הביטוח של אליהו, אך בשיחה איתנו משתף עו"ד רוט כי התהליך לא היה פשוט כלל ועיקר: "היינו צריכים לרתום את כל ההבנה והמקצועיות של המשרד כדי להוביל את התהליך בעקשנות ומתוך אמונה בצדקת הדרך. חברת הביטוח לא ששה לשתף פעולה בסיטואציה שהיא כנראה לא לקחה בחשבון, היא טענה שבמקרה שהנפגע בצד ג' הוא בן משפחה ועל כלי תחבורה בעת הפציעה הרי שהיא פטורה מתשלום, אבל האמת ניצחה לבסוף ואליהו קיבל את כל סכום הפיצוי כאשר על משה הוטלה השתתפות עצמית בסכום סמלי של כמה מאות שקלים בלבד".

 



0 תגובות